V předškolním vzdělávání dětí umožníme každému dítěti rozvíjet fyzickou, psychickou a sociální samostatnost. Celý náš náš kolektiv vytvoří dětem dobré sociální klima pro pocit bezpečí, radost z pohybu v mateřské škole ve spolupráci s rodiči.
Budeme utvářet:
-
vztah k místu a prostředí ve kterém dítě žije, povědomí o sounáležitosti s rodinou, s lidmi, se společností, s přírodou, planetou Zemí
-
povědomí, že příroda má svůj řád, je spojena říše živočišná a rostlinná, příroda živá a neživá, přírodu je potřeba chránit a tím i chránit a tím i chránit nejen své zdraví, ale i zdraví druhých
-
podporovat pozitivní city dítěte ve vztahu k sobě / získat sebedůvěru, sebevědomí, uvědomit si vlastní identitu / i k druhým lidem
-
rozvíjet výtvarné, hudební, pohybové, a hudebně pohybové činnosti, činnosti slovesné, literární a dramatické
-
zpřesňovat a rozvíjet smyslové vnímání
-
předcházet od konkrétně názorového myšlení k myšlení slovně logickému
-
posilovat přirozenou zvídavost dítěte
Základem naší koncepce je bezprostřední kontakt s přírodou – přímé pozorování rostlin a zvířat při vycházkách v zahradě, na louce, v lese, u potoka, hry s přírodními materiály, praktické činnosti. Prostřednictvím přírody se děti seznamují s tradicemi, pohádkami, písněmi, tanečně pohybovými prvky. Tyto činnosti probouzejí zájem dětí dívat se kolem sebe, objevovat.
Školní vzdělávací program ke stažení … (PDF)